Saturday, June 2, 2018


თემა: „ეს ევროპული  საქართველოა?
გაკვეთილის ეგმა



კლასი/

IXკლასი
მასწავლებელი

თამარი თასოევი
ჩატარების დრო

24.05.2018

გაკვეთილის ხანგრძლივობა


    45 წუთი
გაკვეთილის  თემა

ეს ევროპული საქართველოა?
გაკვეთილიტიპი

სამოდელო.პრობლემაზე ორიენტირებული გაკვეთილი
                                                                                               

კლასის ახაებ

3მოსწავლე  სსსმ 1
 სასწავლო მიზნები

(შესაბამისობა ე.ს.გ.)


ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი.







































მოსალოდნელიშედეგები

მოსწავლეებმა შეძლონ   თვალსაჩინოების საშუალებით იმსჯელონ საქართველოს საერთაშორისო ორგანიზაციებთან (ევროკავშირი)ურთიერთობის თავისებურებებზე. გაანალიზონ ევროკავშირში გაწევრიანებით საქართველოს განვითარების პერსპექტივები.
გეო.IX.2.
მოსწავლეს შეუძლია განიხილოს საქართველოს მდებარეობა და დაადგინოს  მისი მნიშვნელობა ქვეყნისათვის
ინდიკატორები
  • მსჯელობს საზღვრების გატარების თავისებურებებსა და მნიშვნელობაზე საერთაშორისო, ეროვნულ და ადგილობრივ დონეებზე;

  • ხსნის ფიზიკურ-გეოგრაფიული, ეკონომიკურ-გეოგრაფიული და გეოპოლიტიკური მდებარეობის განმსაზღვრელ ფაქტორებს ლოკალურ და გლობალურ დონეებზე; ავლებს პარალელებს მსოფლიოს ქვეყნებთან;


გეო.IX.7.

მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს საქართველოს ადგილი მსოფლიოში სოციალურ-ეკონომიკური პარამეტრების მიხედვით
ინდიკატორები
·         ილუსტრაციების ანალიზის საფუძველზე შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებს (სამუშაო ადგილები, სავაჭრო ობიექტები, საშუალო ხელფასი, ტრანსპორტი, საცხოვრებელი) და ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებებს;
·         მსჯელობს სხვადასხვა სფეროში საქართველოს სტრატეგიულ პარტნიორ ქვეყნებთან და საერთაშორისო ორგანიზაციებთან ურთიერთობის პერსპექტივების შესახებ და შედეგებს გამოხატავს სასურველი ფორმით. 

 1.მოსწავლეები განსაზღვრავენ საქართველოს და ევროკავშირის განვითარების  თავისებურებებს.
2.მოსწავლეებში კრიტიკული,შემოქმედებითი,საკუთარი აზრის გამოთქმისა და დასკვნების გამოტანის უნარი.
3.პრობლემის დანახვისა და მისი გადაჭრის გზების ძიების უნარი.
4.რუკაზე მუშაობის უნარის განმტკიცება მოსწავლეებში.

საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები:







გაკვეთილისმსვლელობა
(აქტივობები)






1.მოსწავლე აანალიზებს ინფარმაციებს,ასევე პასუხობს დასმულ კითხვებს თემასთან დაკავშირებით.
2.მიზეზ-შედეგობრივი კავშირის არსებობის დანახვის უნარი.
3.საკუთარი მოსაზრებისა და მისი დასაბუთების უნარი.

გამოწვევის ფაზა.
საორგანიზაციო საკითხები.3წთ.
აქტივობაN1.ფილმის ჩვენება.,,მოგზაურობა ევროპაში“ ავტორი.თ.ჩაგელიშვილ. 6წთ(მთელი კლასი)დანართიN1.
აქტივობის მიზანი. მოსწავლეებში გავააქტიურო ფილმის საშუალებით წინარე ცოდნა და გაიაზრონ შინაარსი ფილმის.
აქტივობის აღწერა. დასაწყისშივე ვაჩვენებ ამონარიდებს თომა ჩაგელიშვილის ფილმიდან ,,მოგზაურობა ევროპაში“, სადაც საუბარია ევროპის განვითარების ისტორიაზე, ევროკავშირის შექმნის როლზე, რომელმაც დასაბამი მისცა მას რომ ევროპის   ქვეყანები  მაღალგანვითარებულია.
აქტივობაN2 რუკაზე მუშაობა.5წთ(მთელი კლასი)
აქტივობის მიზანი: რუკაზე მუშაობის უნარის განვითარება მოსწავლეებში.
აქტივობის აღწერა: ვისაუბრებთ საქართველოსა და ევროპის რუკაზე, დავახასიათებთ საქართველოს მდებარეობას,მის საზღვრების გატარების ვერსიებს,გავიხსენებთ ევროპის მნიშვნელოვან ნომეკლატურებს.
აქტივობაN3  სტატისტიკური  კვლევის ანგარიში.5წთ(ინდ)დანართი N3
აქტივობის მიზანი:  მოსწავლეებში კვლევისა და მისი გაანალიზების უნარის განვითარება.
აქტივობის აღწერა :  წინასწარ შედგენილი კითხვარის საშუალებით,გამოიკითხა მოსწავლეების მიერ ადგილობრივი თემის მოსახლეობა,რომელიც დართულია დანართის სახით გეგმას. რომელსაც წარმოგვიდგენს ერთერთი მოსწავლე. დანართიN1
აქტივობაN4.  პრეზენტაცია.
მითები ევროკავშირზე.(10წთ). დანართიN5
აქტივობის მიზანი: ევროკავშირის სამოქმედო მიზნებისა და იმ დარღვეული ხედვის გათავისება მოსწავლეებში.
აქტივობი აღწერა: პრეზენტაცია
 PowerPoint-ით გაკეთებული ,რომელიც ახლოს გაგვაცნობს იმ მითებს ევროკავშირზე, რომელიც დღევანდელ საზოგადოებაშია გავრცელებული, ის რომ რელიგიას გვიკარგავენ, ასევე ადამიანურ ღირებულებებს გვართმევენ, ოჯახებს გვითელიან და ა.შ,
აქტივობაN5.დისკუსია თემაზე: ,,ინფორმირების ნაკლებობა საზოგადოებაში(თემში)აჭრის გზების ძიება.“15წთ(მთელი კლასი)
აქტივობის მიზანი:მოსწავლეებში აზრთა ურთიერთგაზიარების, სხვისი აზრის მოსმენის, მსჯელობის და პრობლემის  გადაჭრის გზების ძიების უნარების განვითარება.
აქტივობის აღწერა. მოსწავლეებთან ერთად
შევარჩიეთ თემა: ,,ინფორმირების ნაკლებობის გადაჭრა  საზოგადოებაში’’(თემში), რომლის შესახებ გავმართავთ დისკუსიას,დაუკავშირებთ თომა ჩაგელიშვილის ფილმში მოცემულ ინფორმაციას, როგორ შეიქმნა ევროპის კავშირი და იმ დადებითზე ვისაუბრებთ როგორ განვითარდა  და გაძლიერდა ევროპა ერთიანობით.ასევე ვისაუბრებთ მთელი  რიგი პრობლემაბზე, კვლევის ანგარიშიდან,მითებიდან, ის რაც საზოგადოებამ არ იცის ევროკავშირზე,ესაა მათი ნაკლები წვდომა ინფორმაციაზე,ამიტომ გამოითქვა მოსაზრებები,რომ ჩვენც მცირეოდენი წვლილი შევიტანოთ ჩვენი პატარა თემის ინფორმირებულობაში,დავამზადოთ ბუკლეტები,მოვაწყოთ ფილმის ჩვენებები,გავმართოდ საინფორმაციო შეხვედრები კომპეტენტურ ადამიანებთან,ჩავრთოთ ადგილობრივი ხელისუფლებაც.
შეფასება-1წთ
სათადარიგო აქტივობა
წინასწარ მოვამზადებთ  ფლივჩარტზე  ევროკავშირის დროშას,სადაც შეფ.ჯგუფისთვის იქნება დასმული კითხვა და გაკვეთილის დასასრულს თითეული დამსწრე გვიპასუხებს მასზე.
გსურთ თუ არა ევროკავშირში გაწევრიანება?რომლის შედეგებიც დაემატება მოსწავლეების კვლევას.
ასევე ჩვენ პირველ ნაბიჯს ვდგავთ პრობლემის გადაჭრისკენ და ყველას დაურიგეთ ბუკლეტებს.
ამით არ მთავრდება ჩვენი საქმიანობა ამ მიმართულებით,უახლოეს პერიოდში თემის მოსახლეობას შევთავაზებთ აქტივობებს და შევეცდებით მოვახდინოთ ინფორმირებულება მოსახლეობის.
შეფასება-1წთ
სათადარიგო აქტივობა.
აქტივობაN6   გასასვლელი ბილეთი.5წთ.(ინდივ)დანართიN4
აქტივობის მიზანი: შევაჯეროთ ევროკავშირისა და საქართველოს ინტეგრაციის შესახებ  ინფორმაცია მოსწავლეებში.
აქტივობის აღწერა:წინასწარ გამზადებულ გასასვლელ ბილეთს დაურიგებ და ვთხოვ  შემივსონ მოსწავლეებმა.

საკლასო მენეჯმენტი




მთელი კლასი
ინდივიდუალური
სასწავლო რესურსები




თომა ჩაგელიშვილის ფილმი ,,მოგზაურობა ევროპაში“
პროექტორი
ინტერნეტი
სახელმძღვანელო
მსოფლიოს და საქართველოს ფიზიკური რუკები
გასასვლელი ბილეთი.

ვი(ფაებკრიტერიუმები, მეთოდებიდასაშუალებები)
ურთიერთშეფასება.
შეფასების რუბრიკები
განმსაზღვრელი შეფასება.








დანართი N1
შეფასების რუბრიკა:
N
კრიტერიუმი
დამაკმაყოფილებელი
(5-6)
კარგი
(7-8)
ძალიან კარგი
(9-10)
1
რუკასა და სხვა თვალსაჩინოებაზე მუშაობის უნარი
მონაწილე სუსტად ამჟღავნებს თვალსაჩინოებაზე მუშაობის უნარს.
მეტ-ნაკლებად ამჟღავნებს თვალსაჩინეობაზე მუშაობის უნარს.
მონაწილე სრულყოფილად ამჟღავნებს თვალსაჩინეობაზე მუშაობის უნარს.
2
პასუხობს დასმულ კითხვებს,ავლენს შესწავლილი საკითხის ცოდნას.
სუსტად ავლენს სესწავლილი საკითხის ცოდნას.
კარგად ავლენს წაკითხული მასალის ცოდნას.
სრულყოფილად ავლენს შესწავლილი საკითხის ცოდნას.
3
ავლენს ანალიზს ევროკავშირში   გაწევრიანებით  ქვეყნის განვითარების პერსპექტივებზე.
ვერ აანალიზებს საქართველოს ევრიკავშირში გაწევრიანების განვითარების  პერსპექტივებს.
მოსწავლე კარგად აანალიზებს საქართველოს ევრიკავშირში გაწევრიანების განვითარების  პერსპექტივებს. .
სრულყოფილად  ანალიზს საქართველოს ევრიკავშირში გაწევრიანების განვითარების  პერსპექტივებს.
4
მსჯელობს საქართველოს საერთაშორისო ორგანიზაციებთან ურთიერთობის თავისებურებებზე.
უჭირს მსჯელობა მათ მნიშვნელობაზე ქვეყნისთვის.
კარგად მსჯელობს მათ მნიშვნელობაზე.
სრულყოფილად მსჯელობს მათ მნიშვნელობას ქვეყნის განვითარებისათვის.





დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ფილმის,რუკის დასხვა ინფორმაციის გამოყენებით ვერახასიათებს და ვერ აღწერს მნიშვნელოვან საერთაშორისო ორგანიზაციას (ევროკავშირი)ვერ აკავშირებს მოვლენებს ქვეყნის განვითარებას.
ფილმის,რუკის და  სხვა ინფორმაციის გამოყენებით ცდილობს დაახასიათ და აღწეროს მნიშვნელოვან საერთაშორისო ორგანიზაციას (ევროკავშირი)ვერ დააკავშირებს ქვეყნის განვითარებაზე,   მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ფილმის, რუკის და სხვა ინფორმაციის გამოყენებით ახასიათებს და აღწერს მნიშვნელოვან საერთაშორისო ორგანიზაციას (ევროკავშირი) მოვლენებს კავშირებს ქვეყნის განვითარებაზე. მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
ფილმის,რუკის და სხვა ინფორმაციის გამოყენებით ახასიათებს და აღწერს მნიშვნელოვან)საერთაშორისო ორგანიზაციას (ევროკავშირი) მოვლენებს,  მაგრამ ვერ იყენებს ადექვატურად,  არგუმენტების გარეშე განმარ-ტავს ქვეყნის განვითარების კანონზომიერებას.
რუკის და სხვა ინფორმაციის გამოყენებით ახასიათებს და აღწერს მნიშვნელოვან  საერთაშორისო ორგანიზაციას (ევროკავშირი)მოვლენებს,კარგად მსჯელობს  არგუმენტების გამოყენებით ქვეყნის განვითარების კანონზომიერებებზე.


დანართი N 2 
თომა ჩაგელიშვილის დოკუმენტური ფილმის ,,მოგზაურობა ევროპაში“ ლინკი რომელიც გამოყენებულ იქნა გაკვეთილზე რესურსად


დანართიN3
კითხვარი
1.როგორ ფიქრობთ საქართველო ევროპის ქვეყანაა თუ აზიის?


დიახ
ევროპაა
არა
აზიააა
არ ვიცი
თავი შეიკავა
2.რა იცით ევროკავშირის შესახებ?გსურთ თუ არა ევროკავშირში გაწევრიანებაა?

ბევრი არაფერი
ძლიერი ორგანიზაციაა
თავი შეიკავა
3.როგორ შედეგს მოუტანს საქართველოს ევროკავშირში გაწევრიანება?


კარგს
ბევრს არაფერს
თავი შეიკავა
4.როგორ ფიქრობთ ევროკავშირი თუ რუსეთი?სად ისურვებდით  გაწევრიანებას?


ევროპა
რუსეთი
თავი შეიკავა
5.როგორ გესახებათ საქართველოს მომავალი?


ძლიერი ქვეყანა ახლო მომავალში.
ბევრი არაფერი შეიცვლება
თავი შეიკავა
6.მეტი ინფორმირებისთვის,დაესწრებით თუ არა საინფორმაციო შეხვედრებს,რათა უკეთ გავიგოთ ევროკავშირის მუშაობის შესახებ?
სიამოვნებით,დავესწრები
არ მაქვს არანაირი სურვილი
თავი შეიკავა
 7.ისურვებდით თუ არა  რომელიმე ქვეყანაში მოგზაურობას?ფინანსური შესაძლებლობების შემთხვევაში?

სიამოვნებით წავიდოდი
ნახავდა საქართველოს კუთხეებს
თავი შეიკავა
დანართიN4
გასასვლელი ბილეთების   ინსტრუქცია:
1.        პირველ გრაფაში წერ შენს სახელს
2.       კითხულობ გაკვეთილის მიზანს
3.       რამოდენიმე სიტყვით პასუხობ  გრაფებში მოცემულ   შეკითხვებს
4.       ბოლო კითხვაზე  X-ით მონიშნავ იმ სმაილს  რომელიც შეესაბამება შენს პასუხს
ა.დარწმუნებული ვარ
ბ.ეჭვი მეპარება
გ.ამ საკითხთან დაკავშირებით ჩემი ცოდნა ძალიან მწირია


მოსწავლის სახელი გვარი ----------------------------------------------------------------------------------

რა გავიგე ამ გაკვეთილზე ისეთი,რაც აქამდე ჩემთვის უცნობი იყო?




რაზე მინდა მეტი გავიგო შემდეგისთვის?





ძირითადი ტერმინები ამ გაკვეთილიდან  :





   რამდენად  დარწმუნებული    ვარ  ჩემს ცოდნაში    ამ გაკვეთილზე განხილულ საკითთხთან დაკავშირებით?
ბოლო კითხვაზე  X-ით მონიშნავ იმ სმაილს  რომელიც შეესაბამება შენს პასუხს
ა. დარწმუნებული ვარ
ბ. ეჭვი მეპარება
გ .ამ საკითხთან დაკავშირებით ჩემი ცოდნა ძალიან მწირია


smail07254317566images180-150x150




No comments:

Post a Comment